
Βλέποντας την φωτογραφία θυμήθηκα ένα κείμενο που είχα γράψει πριν καιρό σε μιά ανάλογη φωτογραφία που δυστυχώς δεν την έχω .
Το ανεβάζω κι εδώ μια κι είναι μια ζωντανή μαρτυρία .
Μία και δεν βλέπω να το έχει γράψει κανείς . Το τραμ βρίσκεται στην Ίωνος Δραγούμη και ετοιμάζεται να μπει στην Τσιμισκή για να πάρει τον δρόμο της επιστροφής για το Ντεπό .
Η γραμμή ήταν η Βενιζέλου Αποθήκη ...
Το ανεβάζω κι εδώ μια κι είναι μια ζωντανή μαρτυρία .
Μία και δεν βλέπω να το έχει γράψει κανείς . Το τραμ βρίσκεται στην Ίωνος Δραγούμη και ετοιμάζεται να μπει στην Τσιμισκή για να πάρει τον δρόμο της επιστροφής για το Ντεπό .
Η γραμμή ήταν η Βενιζέλου Αποθήκη ...
Όταν βλέπω την στροφή αυτή άθελα φέρνω τα χέρια μου στα αυτιά .
Λίγο πριν την αποξήλωση των γραμμών η συντήρηση είχα πλήρως ανακαταληφθεί .
Οι ράγες που είχαν μήκος περίπου γύρω στα 10 μέτρα δεν ήταν μεταξύ τους συγκολλημένες όπως σήμερα γίνεται στο τραίνο .
Έτσι λόγω υποχώρησης του εδάφους σε πολλά σημεία το τραμ ¨ έπεφτε ¨ στην κυριολεξία από την μία ράγα στην άλλη κάνοντας τρομακτικό θόρυβο .
Στην συγκεκριμένη στροφή που ήταν από ότι φαίνεται λόγω του μικρού χώρου οριακή ,
πάντα ο σιδερένιος τροχός ακόμη και σωστά συντηρημένες πάνω στη σιδερένια ράγα δημιουργούσε ένα θόρυβο , ένα στρίγκλισμα πολύ ενοχλητικό στα αυτιά .
Ο θόρυβος αυτός δηλαδή το στρίγκλισμα , μαζί με τον θόρυβο που προκαλούσαν τα βαγόνια πέφτοντας 4 φορές όσοι οι τροχοί του διπλού συρόμενου βαγονιού από ράγα σε ράγα , ήταν ένας συνδυασμός θορύβου που δεν τον άντεχε το ανθρώπινο αυτί .
Γι αυτό άθελα ακόμη και σήμερα όταν βλέπω φωτογραφίες με στην στροφή αυτή μούρχεται η επιθυμία να κλείσω τα αυτιά μου .
Αυτό ήταν ένα από τα επιχειρήματα αυτών που αποφάσισαν το ξήλωμα τους .
Θυμάμαι τα λόγια τους .
⁃ Θα σας φέρουμε τρόλεϊ αθόρυβα όπως αυτά των Αθηνών να γλυτώσετε από τα αργά και θορυβώδη τραμ ...
Κι εγώ ακόμη και σήμερα περιμένω υπομονετικά στη στάση να φανεί το τρόλεϊ ....
Λίγο πριν την αποξήλωση των γραμμών η συντήρηση είχα πλήρως ανακαταληφθεί .
Οι ράγες που είχαν μήκος περίπου γύρω στα 10 μέτρα δεν ήταν μεταξύ τους συγκολλημένες όπως σήμερα γίνεται στο τραίνο .
Έτσι λόγω υποχώρησης του εδάφους σε πολλά σημεία το τραμ ¨ έπεφτε ¨ στην κυριολεξία από την μία ράγα στην άλλη κάνοντας τρομακτικό θόρυβο .
Στην συγκεκριμένη στροφή που ήταν από ότι φαίνεται λόγω του μικρού χώρου οριακή ,
πάντα ο σιδερένιος τροχός ακόμη και σωστά συντηρημένες πάνω στη σιδερένια ράγα δημιουργούσε ένα θόρυβο , ένα στρίγκλισμα πολύ ενοχλητικό στα αυτιά .
Ο θόρυβος αυτός δηλαδή το στρίγκλισμα , μαζί με τον θόρυβο που προκαλούσαν τα βαγόνια πέφτοντας 4 φορές όσοι οι τροχοί του διπλού συρόμενου βαγονιού από ράγα σε ράγα , ήταν ένας συνδυασμός θορύβου που δεν τον άντεχε το ανθρώπινο αυτί .
Γι αυτό άθελα ακόμη και σήμερα όταν βλέπω φωτογραφίες με στην στροφή αυτή μούρχεται η επιθυμία να κλείσω τα αυτιά μου .
Αυτό ήταν ένα από τα επιχειρήματα αυτών που αποφάσισαν το ξήλωμα τους .
Θυμάμαι τα λόγια τους .
⁃ Θα σας φέρουμε τρόλεϊ αθόρυβα όπως αυτά των Αθηνών να γλυτώσετε από τα αργά και θορυβώδη τραμ ...
Κι εγώ ακόμη και σήμερα περιμένω υπομονετικά στη στάση να φανεί το τρόλεϊ ....
ΤΟ ΤΡΑΜ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1943 Κέντρο Ιστορίας Δήμου Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου