2013_03_27 Ο TEDDY BOY
Επειδή Απόστολε πολλά μικρά κυκλοφορούν που δεν ξέρουν
καλό είναι να κάνουμε μια μίνι ενημέρωση του τι ήταν τότε o teddy boy . Οι περισσότεροι γνώρισαν την Ελληνική
εκδοχή όπως την παρουσίασαν οι παλιές ασπρόμαυρες Ελληνικές Ταινίες και κυρίως
από το «Νόμος 4.000 » του Θεσσαλονικιού Γιάννη Δαλιανίδη με τον Βουτσά και
Λάσκαρη και αυτούς Θεσσαλονικιούς. Ο νόμος 4.000 περί τεντυμποϊσμού του 1958
ψηφίστηκε για να καταπολεμηθεί η «μάστιγα » που εισήχθη από Αγγλία . Οι νέοι
της εποχής έκαναν διάφορες «κακές» πράξεις και έπρεπε να συμμορφωθούν. Τότε
ήταν της μόδας να ρίχνουν κεσεδάκια πλαστικά με γιαούρτι σε όποιον τους
ενοχλούσε καθηγητές κλπ , δηλαδή με τα σημερινά δεδομένα αστεία πράγματα .Αλλά
ο υπερσυντηρητισμός της εποχής
υπερίσχυσε.
Το κακό ξεκίνησε από την Αμερική και αναδείχθηκε από μια
καταπληκτική ασπρόμαυρη ταινία του 1955 την ζούγκλα του μαυροπίνακα ( Blackboard Jungle ) με τον Glenn Ford δάσκαλο μιας υποβαθμισμένης περιοχής της Νέας Υόρκης και
την αντιμετώπιση των teddy doys μαθητών γυμνασίου οργανωμένους σε συμμορίες
που επέβαλαν την θέλησή τους στο σχολείο. Τότε πρωτοεμφανίστηκε και ο μεγάλος
νέγρος ηθοποιός Σίντνεϊ Πουατιέ που άφησε εποχή με τις μετέπειτα ερμηνείες του σε
πολλά φιλμ . Τότε επίσης στην ταινία αυτή πρωτακούστηκε ο όρος Ροκ εντ Ρολ ο
νέος χορός που κυριάρχησε έκτοτε κυρίως με
τον βασιλιά Ελβις . Ο πρώτος διδάξας το ροκ στην ταινία ένας συμπαθής ξανθός
χοντρούλης ο Bill Haley και κομήτες του
το συγκρότημα του που παίζουν το «Rock Around
the Clock»στην εισαγωγή του φιλμ όταν έπεφταν οι τίτλοι αρχής . Εξαιρετικό φίλμ
ασπρόμαυρο το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Το φιλμ έκανε πάταγο στην
Αμερική και μετά και στην Ευρώπη και φυσικά και στην Ελλάδα όπου όταν παιζόταν
οι νέοι της εποχής σηκώνονταν από τις θέσεις και στους διαδρόμους στηνόταν
πάρτι με ροκ . Φυσικά μερικοί ποιο θερμόαιμοι έσπαγαν και τίποτε .
Άλλο που δεν ήθελε η υπερσυντηρητική
αστυνομία μετά μερικά περιστατικά με γιαουρτώματα ψηφίστηκε ο περίφημος νόμος που προέβλεπε
εκτός των άλλων τιμωρία στον νέο το κούρεμα με ψιλή μηχανή . Ήταν ο απόλυτος εξευτελισμός
μια και στην εποχή των μαλλιάδων με κορυφαίους τους μαλλιάδες Beatles που
εμφανίστηκαν αμέσως μετά εισήχθησαν τα μακριά μαλλιά σαν τοκύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα των ατίθασων μοντέρνων
νέων .
Αυτά Απόστολε τα ιστορικά ,
το 1967 ο νόμος είχε σχεδόν όπως τα πάντα στην πατρίδα μας ατονήσει και ξεχαστεί
τα μακριά μαλλιά έγιναν η απόλυτη μόδα οι πάντες αφήναν τα μαλλιά τους . Ο
ατίθασος νέος πρώην teddy
boys αντικαταστάθηκε
από τη οργανωμένη βία του κράτους , στην ταινία του μεγάλου Στάνλεϊ Κιούμπρικ το Κουρδιστό πορτοκάλι A
Clockwork Orange εμφανίζεται με την νέα της μορφή λίγο αργότερα . Την κρατική
βία .
Στην Ελλάδα όλα
αυτά περνούσαν κάπως ξώφαλτσα. Οι νέοι
ακολούθησαν την μόδα άλλοι με πάθος άλλοι λιγότερο αλλά το 67’ με την χούντα μας
στιγμάτισε για πάντα. Αργήσαμε είναι η αλήθεια
να το καταλάβουμε απορροφημένοι με τις εφηβικές ενασχολήσεις τις σπουδές τον
έρωτα που μας κατακυρίευε .
Κάπου σ αυτή την
φάση η παρέα της φωτογραφίας διασκέδαζε ανέμελα στην παραλία του Μπαξέ με τα
κρυστάλλινα τότε νερά της .
Συμπέρασμα teddy boys σίγουρα δεν ήμουν ούτε εγώ ούτε
κανένας από την παρέα θα ήμασταν πολύ ντεμοντέ .
Αντιστασιακός σίγουρα
όχι μια και η πολιτικοποίηση ήρθε αρκετά αργότερα όταν η χούντα πάνω στον τρόμο
της άρχισε να σφίγγει το ζωνάρι στους ανέμελους νέους της εποχής που άκουγαν
κυρίως ξένη μουσική και λίγη Ελληνική πάντα μοντέρνα .
Ο όρος
αντιστασιακός ούτε καν υπήρχε .
Συμπέρασμα Απόστολε
δεν ήμουν τίποτε από τα δύο , μόνο ο έρωτας
μας ενδιέφερε τότε και κάναμε τα πάντα για να τον αποκτήσουμε. Ο άνδρας της
εποχής έπρεπε να έχει πολλές κατακτήσεις ωραίων γυναικών στο ενεργητικό του και
αν ήταν δυνατόν ταυτόχρονα .
Για το σήμερα άλλος
μπορεί να περιγράψει τις σχέσεις , εγώ είμαι μιας άλλης εποχής που πέρασε και
είχε μπόλικο ρομαντισμό , ποιο σεβασμό σε αξίες και λιγότερη βία .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου